سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که به مردم خوش گمان گردد، دوستی آنان رابه دست می آورد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :28
بازدید دیروز :23
کل بازدید :239326
تعداد کل یاداشته ها : 64
103/2/16
7:41 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
اقاقیا[75]
دلم گرفته ... دلم عجیب گرفته ... تمام راه به یک چیز فکر می کردم ... اقاقیا هستم ... 13 ساله که اقاقیا هستم ... فقط می تونم بگم یه بچه بیست و چند ساله ام ... پر از سه نقطه های بی مفهوم ...

خبر مایه
پیوند دوستان
 
گلی از بهشت نگاه منتظر خوش مرام اشک تلخ آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام دوزخیان زمین تخیلات خزان زده یک برگ بید عــــشقـــــولـــــک یا زهرا(س) امیدزهرا غریب روزگار یوسف زهرا شمیم حیات توهمات قرن 21 پرواز موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین حاج همت بدون نام تا ریشه هست، جوانه باید زد... خلوت تنهایی اس ام اس عاشقانه ..:: نـو ر و ز::.. مسافر اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز Lovely دنیا به روایت یوسف جوکستان ، اس ام اس ، جوک ، لطیفه ، طنز ،jok+sms http://p30iri.com من و او بال های شکسته یک دختر تنها به خود آییم و بخواهیم،‏که انسان باشیم... تبادل لینک بیا مهندسی شیمی را بهتر ببینیم دختر خیره سر گفتگوهای تنهایی(الی جوجه) مسیحای من دختری تنها یک نوشیدنی گرم در یک فنجان قرمز- امیر بی معرفت حریم یاس قافله شهدا امید زهرا مهندسان پالایش زن بودن ممنوع شهید محمدهادی جاودانی (کمیل) ایکنا(اولین و بزرگترین مرکز مخابره اخبار قرآنی در جهان اسلام)

سلام
اصلا فکر نکنید که برد و باخت برام مهمه ها ! نخیر تنها چیزی که در یک مسابقه مهمه : برد و باخته !!!
می دونید خیلی وقتا شده که دوستام بهم گفتن فلانی تو چقدر آدم رویایی هستی یعنی نمی خوای واقعیت های زندگی رو ببینی ، تو همیشه امیدواری و هیچوقت دست از تلاش بر نمی داری ،
می دونی این حرفشون رو خیلی قبول دارم ، چون من آدمی هستم که هرگز روم کم نمی شه و در بدترین حالات به بودن خدا امیدوارم ، اینطوریم نیست که هر چه پیش آید خوش آید ، ون این وسط یه منی وجود داره که پیش آمد ها رو به وجود میاره ، قبول داری ؟؟؟ شایدم نداری !!! خب اگه دوست داری در موردش برام بگو اگه هم نه که هیچی ...
اساتید محترم فقط یه چیزی بگم : که هر چه دارم همه از دولت قرآن دارم...

حالا برید سر اصل مطلب :

 

با وجود این که آیات و روایات بسیاری بیانگر این است که نا امیدی و یاس ، علاوه بر جنبه های رکود و توقف همه جانبه ، مورد خشم و غضب خدای متعال و ائمه اطهار ( علیهم السلام ) می باشد ؛ ولی متاسفانه علل گوناگونی دست به دست هم داده و این گناه بزرگ و ویرانگر را رایج نموده است .

1. شیطان:
یکی از نیروی هایی که انسان را به یاس می کشاند ، شیطان پلید است که مرتبا امور منفی و یاس آور را برای انسان تکرار می کند ؛ تا شاید بتواند فرد یا افرادی را هماهنگ با اندیشه خود نماید . قرآن از این روش او به وسوسه و القا ئات شیطانی تعبیر می کند . شیطان هر لحظه می گوید :« این چه دنیایی شده ؟! دیگر زندگی ارزشی ندارد ! مرگ بهتر از این زندگی است ! آخر چرا من باید این چنین باشم ؟! مگر من چه کرده ام ؟! بعد از این همه دلسوزی و تلاش ... حالا قدر من را نمی دانند ؛ پس ... تا کی صبر کنم ؟هیچ کس نیست درد مرا ، احساساتم را ، علاقه ام را درک کند ؛ اگر کوه بود متلاشی می شد ، من که آدمم ! ای آقا ... من که دیگر نمی توانم این وضع را تحمل کنم!و...»
سپس شیطان می خواهد نقش مهلک خود را ایفا کند ... و نتیجه : مرگ ، فرار ، انحراف.
حالا دیگر شیطان آدم را رها می کند ، چرا که نقشه ی خود را عملی کرده است ، نا گاه چشمت را باز می کنی : خواهی فهمید که نه دین داری ، نه دنیا و نه آخرت ، بله ! شیطان را خوشحال و خدا را غضبناک کردی.

2. کوتاه اندیشی :
قرآن در آیه 77 سوره ی مبارکه نساء می گوید :« بهره های آخرت هم بهتر و هم ابدی و پاینده است » ولی جمعی به پاداش های اندک وبهره های کوتاه ومحدود اکتفا می نمایند و خود را از ثمرات اخروی محروم می سازند . نمی شود انسان کوتاه اندیش باشد و و به مقامات عالیه و معنوی نایل آید . پاداش های جاوید و عالیه بهشت از آن نیکان ، صالحان و متقین می باشد ؛ نه از آن افرادی سست عنصر و کوتاه فکر . آری ! کوتاه اندیشی افراد موجب یاس و نا امیدی افراد می شود ؛ مثلا : اگر پدری فرزندش را مجبور کند تا به مدرسه برود و او هم با تمام توان ، تلاش نماید تا به مدارج و مقامات بالا برسد ؛ اتفاقا شب آخر امتحانات ، به علت دیگری پدرش او را کتک بزند و یا با او قهر کند ، اگر این شخص فردا به جلسه امتحان نرود و موجب مردودی خود گردد ؛ آیا افراد عاقل او را سرزنش نخواهند کرد و به او نمی گویند : پسر جان ! آن کتک برای فلان کار خلافت بوده ، ربطی به امتحانات نداشته ؛ چرا زحمت هایت را هدر دادی؟ 

ادامه داره...

 


87/2/2::: 9:19 ع
نظر()